الأربعاء، 23 فبراير 2011

الحلم الأول:بدون أى تفسير



عمري ما كرهت حد قد ما كرهتك..كنت بتمثلي كل حاجة سيئة في الحياة...الغباء..الصلافة..الغرور..اللامبالاة..خناقات..شتايم..تشنيع..وصلنا لدرجة من الحقارة مع بعض محدش يقدر يتخيلها..بقى أحسن حاجة تحصل بيننا دلوقت إننا منبصش حتى في وش بعض..أنتَ مش موجود فعلياً في الحياة..وهم..بس..
كنت انتهيت من الدنيا..بس مصمم على مطاردتي في الأحلام..في كوابيس..كل ليلة بشوفك في الحلم..بكرهك زيادة..بفكر لو شفتك حالاً قدامي هخنقك..هخنقك لحد ما تموت زى أى تعبان سام..بكل غل الدنيا و كره الدنيا هخنقك لحد ما تموت..
لما رحت حفلة سماح و لقيتك هناك..الدنيا لفت بيا..حسيت إني هيغمى عليا فعلاً..المزيكا العالية جدا تعبتني زيادة..كنت بتطوح وأنا شيفاك بتبصلي بشماته بعد ما لاحظت إني هقع على الأرض فعلاً..كنت بجر رجلي علشان لما اقع ..ميبقاش قدامك..المزيكا بتضرب في مخي..بتقطع فعلياً..مزيكا و ضحكتك ..والزحمة..مش قادرة أتنفس ..مش عارفة أتنفس..كنت بقع لما إيدك اتمدت و سندتني..بصيتلك و جزيت على سناني من كتر الغل..دي آخر حاجة فكراها..
لما فقت كنت راكبة عربية بتتحرك..أنت اللي سايقها..مكنتش متخيلة أن الجرأة توصل بيك لدرجة خطفي..أنا أكيد في كابوس..
وزى أى كابوس محترم صوتي مكانش طالع..عايزة أصرخ..أنط من العربية ..بس مش قادرة اتحرك ...زىّ ما أكون متخدرة..غبت عن الدنيا تاني..
صحيت الصبح..كنت في بيتك  اللي عارفاه من كتر ما حلمت بيه..غمضت عيني تاني و فتحتهم علشان أفوق ..لقيت نفسي لسه في بيتك..بيتك..فعلاً؟
لما باب الأوضة أتفتح..ووقفت قدامي..فضلنا باصين لبعض دقيقتين..بعدها  قلت تقدري تمشي دلوقت لو قادرة..تقريبا جالك هبوط حاد..معرفش عنوانك فاضطريت اجيبك هنا لحد ما تفوقي..
تحبي أوصلك؟
من غير ولا كلمة كنت نازلة على سلالم العمارة..أول ما وصلت للشارع جريت..جريت كتير جداً لحد ما لقيت تاكسي نطيت فيه و روحت..
أنا بكتب الكلام ده علشان أطالبك إنك تبطل تيجي في أحلامي..أصعب حاجة  لما أصحى كل يوم من النوم بقاوم رغبتي في الاتصال بيك..أرجوك اختفي من الحياة..متزورنيش في الأحلام..ارفع السحر عني..أنا بكرهك فعلاً..وبطالبك بعلاقة كُره قايمة على الابتعاد..
أرجوك..
ابتعد..