الخميس، 7 أكتوبر 2010

part5:جوه حُضنين..


كان سابقها بخطوتين وهما ماشيين على الرمل بمحاذاة البحر..ماسكة الشبشب بتاعها في إيدها وهو كمان..
-ده معناه إنك بطيئة فعلاً كده ولا حابه تمشي مشى الرومانسية بقى والتأمل..
-لا ده لا ده..أنا بحب أمشي براحة عشان مضربش الموج برجلي كده زى ما أنت بتعمل..
-يعني ايه؟
-يعني أنت كده مبتسمحش للموج أنه يحسسك بيه..ماشي عليه بقوة ومش مهتم أنك بتكسره تحت رجليك..
-ده على إعتبار أنه هيحس بكده..
-ومين قالك أنه مش هيحس بكده..
-إنتي رومانسية فعلاً مش غريب إنك إرتبطتي 8 مرات..
-على فكرة أنا بتكلم جد ..طب بص..
مشيت جنبه وعينيهم على مشط رجلها..
-لما تمشي براحة و مشط رجلك يتغلغل في الموجة كده هتحس إن الرمل و المايه بيمتزجوا مع بعض و ما بينهم مشط رجلك..الأتنين بيطبطبوا عليك ..بيطبطبوا على مسامك والطبطبة دي هتطلع لحد مخك..وهتحس بالصفاء النفسي التام.. جرب..
مشي جنبها براحة و حط مشط رجله على الرمل زيها..
 سِكِت..
-ها عندي حق بس مش عايز تعترف؟
بصلها و قالها:-عندك مليون حق..وبما إنك بتحبي طبطبة البحر كده..

في ثانية كان رامى الشبشب بتاعه بعيد و بدأ يتوغل في المايه
-أنت مجنون هتنزل البحر فعلاً؟
-ايه المانع المفروض انتي كمان تنزلي..
-طب إزاى؟
- مش اتفقنا على الجنون..
-المايه ساقعة؟
-جداً.. بس هتتعودي
-رمت الشبشب هى كمان ونزلت معاه كانت مبسوطة فعلا ًو بترتعش من السقعه بس بتضحك
-أنا بقالي 10 سنين منزلتش البحر..
-ليه؟
-مش لاقيه لها أهمية ممكن املى البانيو بالمايه واقعد فيه..
-مش إنتي اللي كنتي بتتكلمي عن إحساس البحر من شوية..
-أيوه لما ألمسه انما إنه يحضني كده صعبة..
-إنتي بتتكلمي عن البحر ولا عن الرجالة؟
-ماهو الرجالة زى البحر..
-يعني انتي عمرك ما اتحضنتي؟
-لأ..
حضنها فجأة في نص البحر..
قبل حتى ما تفتح شفايفها قال:
-متتكلميش ولا كلمة استمتعي بالموقف بس..بما إنك نزلتي البحر و سمحتيله يحضنك لازم تعرفي بردو يعني ايه حضن من راجل مش شبه البحر أوي..بس بيعرف يحضن البنت اللي معاه كويس..ممكن أحسن كمان من البحر نفسه..
متكلمتش فعلاً..وللحظة حست انها المفروض تفضل كده ..في حضنين جوه بعض..
بعد كتير أوي..محسبتش قد إيه رفعت عينها وقالتله على فكرة إنت هتشيلني لحد ما نوصل الشاليه علشان أنا مش هلمس الرمل وأنا مبلولة..
-انتي كام كيلو؟
59
-لو كنتي 60 مكنتش هشيلك..
-تراهن؟
-أنا متاكد إني هخسر لو راهنت..وأنا مش عايز أخسر.. على الأقل النهاردة..

هناك تعليق واحد:

  1. Nora enty btna2ateena bgad :D
    kda mainfa3sh
    dool kam satr dool??
    la2 lazm part kaman :((((

    ردحذف